- 14. apríl 2016 -
- 26. február 2016 -
- 9. apríl 2015 -
- 30. júl 2014 -
- 3. január 2014 -
- 3. január 2014 -
- 13. december 2013 -
- 10. november 2013 -
- 3. november 2013 -
- 24. október 2013 -
- 3. október 2013 -
- 9. august 2013 -
- 18. marec 2013 -
- 16. september 2012 -
- 19. jún 2012 -
- 17. jún 2012 -
- 19. marec 2012 -
- 12. marec 2012 -
- 23. november 2011 -
- 10. október 2011 -
- 5. október 2011 -
- 5. jún 2011 -
- 20. máj 2011 -
- 21. apríl 2011 -
- 4. apríl 2011 -
- 15. marec 2011 -
- 28. február 2011 -
- 18. február 2011 -
- 15. február 2011 -
- 11. február 2011 -
- 1. december 2010 -
- 1. november 2010 -
- 18. október 2010 -
- 29. september 2010 -
- 29. september 2010 -
- 20. september 2010 -
- 10. apríl 2010 -
- 12. február 2010 -
- 20. december 2009 -
- 18. december 2009 -
- 9. september 2009 -
- 10. apríl 2009 -
- 23. apríl 2008 -
- 22. apríl 2008 -
- 4. január 2008 -
- 6. december 2007 -
- 4. december 2007 -
- 20. november 2007 -
- 29. október 2007 -
- 22. jún 2007 -
- 17. máj 2007 -
- 17. január 2007 -
- 15. január 2007 -
- 30. december 2006 -
- 22. november 2006 -
- 22. apríl 2006 -
- 23. december 2005 -
- 15. apríl 2005 -
- 12. máj 2004 -
- 30. december 2003 -

Všetci sme Jozef K.

Kam? Kam to všetko zmizlo? Kde je to? Kde sa stratila spravodlivosť? Kam zmizla morálka? Človek by si podobné otázky za posledné roky na Slovensku veruže mohol klásť po stovkách. Jedným z dôvodov – aj slovenská kritika to pri každej príležitosti rada pripomína – prečo sa slovenské divadlo nachádza v kríze, je práve to, že stratilo chuť alebo silu tieto otázky klásť. Klásť ich nahlas a nemať strach z toho, že môže zaťať do živého... SkRAT je iný. Jeho poprední členovia, resp. spoluzakladatelia si už od úplného začiatku zvolili cestu undergroundu, ktorý otvorene kritizuje. Ako jediní tak prebrali úlohu akéhosi spoločenského divadelného komentátora. (SkRAT V SADU: Paranoja a Umri, skap a zdochni...!!! (J. Šebesta: Stoky Stoky – časť tretia. 3/2006); Smutný život Ivana T. (M. Ulmanová: Stoky Stoky V.,  1/2009); Napichovači a lízači (J. Škorpil: Čekání na Novou drámu, 4/2011).

Na počiatku inscenácie Proces Procesu Procesom bol dokument, a ten dokument bol od Zuzany Piussi. Film Nemoc tretej moci, nezávislá snímka natočená poctivou skrytou kamerou, otvorene hovorí o realite politiky jedného z najkontroverznejších predstaviteľov slovenskej justície Štefana Harabina a o zúfalom boji bežného občana za spravodlivosť (dokument sa končí slovami jednej z účastníčok tohto boja, ktorá so slzami v očiach kladie otázku: „Povedzte, oplatí sa bojovať?“). Autorke Zuzane Piussi hrozilo za tento film dvojročné väzenie – dvadsať rokov po rozpade komunizmu a v štáte, ktorý sa označuje za demokratický. Bohužiaľ, taká je slovenská realita. Je taktiež veľmi smutné, že divadlo, ktoré svojou poetikou a témami vybočuje z bežnej konvencie, na ktorú je slovenský divák zvyknutý, sa stalo po strate priestorov na Námestí SNP takpovediac bezdomovcom.

 

Tomáš Procházka, Svět a divadlo 03/2013, s. 89 – 92